یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۴۹:۱۷

همکاری‌های فناورانه نفتی ایران و آذربایجان توسعه می‌یابد

ایران دریلینگ: در دومین دور مذاکرات مشترک میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) توافق شد همکاری‌های فناورانه نفتی در سه زمینه، استفاده از امکانات و خدمات شرکت سوکار، ارائه خدمات از سوی پژوهشگاه صنعت نفت به این شرکت و همچنین حضور مشترک در بازارهای منطقه از سوی دو طرف توسعه یابد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل ار سایت شانا، امیر عباس حسینی، معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به نخستین دور مذاکرات و توافق انجام شده در تهران با شرکت سوکار اظهار کرد: در ماه‌های گذشته پژوهشگاه صنعت نفت با این شرکت در سه حوزه بالادستی در زمینه‌های استخراج و حفاری، پایین‌دستی و انرژی و محیط‌زیست به توافق‌های اولیه دست یافته است. معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به توان مناسب شرکت سوکار در حوزه دریا گفت: این شرکت در دریای خزر فعالیت‌های خوبی داشته، محصولات مورد نیاز خود را توسعه داده و در حوزه نانو نیز به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای دست یافته است.

حسینی حوزه بالادستی را یکی از محورهای این توافقنامه دانست و تصریح کرد: سوکار بعضی از محصولاتش را با قابلیت رفع مشکلات بالادستی در آذربایجان استفاده کرده است که ما نیز تصمیم داریم در میدان‌های خود از این توانمندی‌ها بهره گیریم. وی افزود: تجهیزات و پمپ‌های درون‌چاهی از دیگر موفقیت‌های شرکت سوکار است و قرار شده نسخه تازه‌ای از این تجهیزات را به ما ارائه دهند تا در حل مشکلات داخلی از آنها استفاده کنیم. حسینی افزایش ضریب برداشت را از دیگر محورهای توافق پژوهشگاه و سوکار خواند و گفت: با توجه به سابقه و توانمندی پژوهشگاه در ارائه خدمات آنالیز مغزه‌های نفتی، حجم، فشار و دما (PVT) قرار شد پژوهشگاه به عنوان مرجع ارائه این خدمات در حوزه بالادستی این مرکز نیاز‌های شرکت سوکار را پوشش دهد.

معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به توانمندی هر دو شرکت در زمینه فناوری نانو اظهار کرد: قرار شد با تبادلات علمی و فناورانه پیشرفت‌های یکدیگر در زمینه فناوری و محصولات نانو را در اختیار یکدیگر بگذاریم. وی در باره حضور پژوهشگاه در سایر بازارهای منطقه گفت: با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های طرفین تصمیم گرفته شد به صورت مشترک با این شرکت در برخی بازارهای منطقه حضور پیدا کنیم و قابلیت‌های پژوهشگاه را در سطح منطقه تسریع دهیم. حسینی در مورد همکاری‌های دوجانبه گفت: طرفین درباره پروژه‌های برون‌مرزی مشترک و همکاری‌های آموزشی به توافق رسیده‌اند به‌نحوی که در آینده نزدیک تیم‌های فنی دو طرف وارد مذاکره شده و طرح اولیه را ارائه می‌دهند.

معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت افزود: یکی از مزیت‌های همکاری‌ میان دو طرف استفاده از تجارب و دانش متخصصان حوزه نفت در مدیریت پروژه‌های نفتی است، تا جایی که بتوانیم در کنار دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا تبادل و انتقال فناوری انجام پذیرد. وی با اشاره به توافق‌های انجام شده با شرکت سوکار در زمینه محیط‌زیست گفت: حذف مواد آغشته به آلاینده‌های نفتی که نتیجه تجربه موفق متخصصان پژوهشگاه در الگوی جزیره سبز سیری است قابلیت توسعه و اجرا را در کشورهای آذربایجان و آسیای میانه دارد. به گزارش پژوهشگاه صنعت نفت، نشست مدیران ارشد دو مجموعه در پایان سال ٩٣ انجام می‌شود. سوکار در حوزه‌های توسعه، اکتشاف، استخراج و پالایش فعالیت می‌کند و یکی از راهبردهای این مجموعه استفاده خدمات از شریکان بین‌المللی در مرکز تحقیقاتش است.



  کد خبر : 615
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :